Η επανάσταση της Ανατολίας

Η επανάσταση της Ανατολίας

- in ΑΠΟΨΕΙΣ, ΕΠΩΝΥΜΩΣ

Του Κώστα Παπαθεοδώρου

Ο ριακή επικράτηση(;) του Ερντογάν. Αποτέλεσμα που σημαίνει αφενός αμφισβήτηση της αξιοπιστίας της εκλογικής διαδικασίας από την πλευρά των υποστηρικτών του ΟΧΙ και από την άλλη, μια νέα βαθιά- βαθύτατη διαίρεση- διχοτόμηση του τουρκικού κράτους και της κοινωνίας της Γείτονος χώρας.

Ο Ερντογάν με τις νέες αρμοδιότητες που αποκτά με την έγκριση(;) των συμπατριωτών του αν και μεταλλάσσεται σε σύγχρονο Σουλτάνο δεν δείχνει ικανοποιημένος από το  εύρος της νίκης καθώς πλέον έχει απέναντί του εκτός από σύμπαντα το διεθνή παράγοντα και -τουλάχιστον- τη μισή κοινωνία της Τουρκίας.

Μπρός γκρεμός και πίσω Ασία, η μοναδική διέξοδος πρόσκαιρης απομόνωσης και διαφυγής για το Σουλτάνο που οδηγεί τη χώρα του στις στέπες της Ανατολίας, εκεί απ όπου οι Σελτζούκοι Τούρκοι ξεκίνησαν τον  11ο αιώνα μεταναστεύοντας σε βυζαντινά εδάφη και η διαδικασία εκτουρκισμού επιταχύνθηκε μετά τη νίκη τους στη Μάχη του Μαντζικέρτ. Μια μάχη- πανωλεθρία για τους Βυζαντινούς κατά την οποία ο αυτοκράτορας Ρωμανός Δ’ Διογένης ηττήθηκε, αιχμαλωτίστηκε και απελευθερώθηκε μετά την καταβολή λύτρων, ενώ η Βυζαντινή αυτοκρατορία υποχρεώθηκε στην καταβολή ετήσιου φόρου και την παραχώρηση μερικών φρουρίων στους Σελτζούκους.

Η ήττα αυτή που οφείλεται εν πολλοίς στην υπεροψία και άρα την ελλιπή προετοιμασία, καθώς και στις έριδες μεταξύ  των Βυζαντινών στρατηγών, επέφερε εσωτερική πολιτική παράλυση και εδραίωσε τη μόνιμη εγκατάσταση των Σελτζούκων στη Μικρά Ασία. Αυτό είχε ως συνέπεια τον εκτουρκισμό των φυλών της περιοχής και μεταξύ αυτών και πολλοί Έλληνες.  Αυτό άλλωστε δίνει μια αιτιολόγηση στο γεγονός ότι οι σύγχρονοι Τούρκοι έχουν απολέσει τα μογγολικά χαρακτηριστικά τους.  Ωστόσο η πλειονότητα του Ελληνικού πληθυσμού εγκατάλειψε τις πατρογονικές εστίες και κατευθύνθηκε στις ακτές του Εύξεινου Πόντου και του Αιγαίου.

Ο ι Αρμένιοι ακολούθησαν διαφορετική κατεύθυνση. Τράβηξαν για την Καππαδοκία και κάθε φορά που τους πίεζαν οι Τούρκοι απλώνονταν προς τα βουνά του Ταύρου και του Αντίταυρου και έφτασαν ως την κοιλάδα του Μέσου Ευφράτη. Οι περιοχές που εγκατέλειψαν πλημμύρισαν από  Κούρδους που προέρχονταν από τα βουνά της Ασσυρίας και του βόρειο-δυτικού Ιράν.

Η μάχη του Μάντζικερτ είχε ολέθριες συνέπειες για το Βυζάντιο και φυσικά τη χαριστική βολή στην ήδη εκφυλισμένη, παρηκμασμένη και αδύναμη αυτοκρατορία έδωσαν οι σταυροφορίες.

Οι σταυροφορίες- είχαν ολέθριες συνέπειες και για την ίδια την Ευρώπη η οποία έχασε πάνω από έξι εκατομμύρια σταυροφόρους οι οποίοι προφανώς δεν είχαν όλοι στο μυαλό τους να απελευθερώσουν την Ιερουσαλήμ αλλά και πως θα λεηλατήσουν πόλεις και έθνη…

Και επιπλέον, το εγχείρημα των σταυροφοριών στιγμάτισε ανεξίτηλα  τη σχέση μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Η κατάκτηση της Κωνσταντινούπολης, παράλληλα με τις βιαιοπραγίες και τις λεηλασίες απ’ την πλευρά των Ευρωπαίων, θεμελίωσε αγεφύρωτο χάσμα μεταξύ των δύο αυτών κόσμων. Από τότε οι δύο κόσμοι διαιρέθηκαν και την κρίσιμη στιγμή πολλοί Βυζαντινοί επέλεξαν το φεσάκι των Τούρκων αντί της Τιάρας του Πάπα και την ίδια στιγμή οι Δυτικοί δεν ξεσκίστηκαν ώστε να υπερασπιστούν την Κωνσταντινούπολη.

Η κοινωνία της Τουρκίας- όπως είναι το σωστό και όχι η τουρκική κοινωνία έχει πλέον ακόμη έναν ισχυρό διαιρέτη. Είναι ο ίδιος ο Ερντογάν που δεν ορρωδεί προ ουδενός…

Χαρακτηριστικά είναι τα σχόλια του τουρκικού Τύπου που κάνει λόγο για «επανάσταση της Ανατολίας». Στις δυτικές- παραλιακές περιοχές, στα αστικά κάντρα και στις κουρδικές ζώνες το ΟΧΙ έχει μεγάλο προβάδισμα ενώ αντίθετα στις ανατολικές και φτωχές επαρχίες ο Ερντογάν όπως και σε όλες τις προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις κυριαρχεί…

Εκτός από την πορεία προς την Ασία μένει να δούμε πως θα διαχειριστεί αυτό το αποτέλεσμα ο νέος… Σουλτάνος! Το παραλήρημα της προεκλογικής περιόδου τον απομόνωσε παγκοσμίως και σε πολλές περιπτώσεις εξόργισε παραδοσιακούς φίλους που πλέον τον έχουν ξεγράψει από την ατζέντα τους. Μια επιλογή- όπως λέγεται- έχει και αυτή περνάει από τη Βρετανία. Αλλά όταν απευθύνεσαι αδύναμος για βοήθεια και στήριξη στη Βρετανία είναι βέβαιο ότι θα σε αντιμετωπίσουν με τον πατροπαράδοτο οθωμανικό τρόπο.

Η Τουρκία είναι μια  εξαιρετικά εύθραυστη χώρα,  με αδύναμο καθεστώς και φλεγόμενα σύνορα ενώ όλα δείχνουν ότι σύντομα ο διεθνής παράγον  θα αναγνωρίσει  ως αυτόνομο το Κουρδιστάν.

Να σημειωθεί ότι στην Τουρκία ζουν δεκάδες μειονότητες. Πάνω από 70 είναι επισήμως καταγεγραμμένες. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του κρατικού ειδησεογραφικού πρακτορείου ΑΝΚΑ στην Τουρκία ομιλούνται σήμερα 28 γλώσσες, μεταξύ των οποίων ελληνικά και ποντιακά.

Σε πρόσφατη έρευνα γερμανικού Πανεπιστημίου που εκδόθηκε  στο Βισμπάντεν με τίτλο: Ethnic Group in the Republic of Turkey, 72 εθνότητες και εθνικές ομάδες  καταγράφηκαν και υπάρχουν σήμερα στην Τουρκία διατηρώντας τα ξεχωριστά γλωσσικά, θρησκευτικά και εθνολογικά χαρακτηριστικά τους.

Όπως είναι γνωστό μέσω της τακτικής της γλωσσικής, θρησκευτικής και εθνικής «αφομοίωσης», οι Τούρκοι εξαφάνισαν κάθε άλλη μειονότητα που διαβιεί στα όρια του κράτους τους, συμπεριλαμβανομένου του ελληνικού στοιχείου.

Πέραν των Κούρδων που είναι η πολυπληθέστερη κοινότητα στην Τουρκία- μεταξύ άλλων υπάρχουν και οι παρακάτω γνωστές μειονότητες:

  • ΛΑΖΟΙ: Ανήκουν στην πελασγική φυλή και είναι κατά βάση λαός ναυτικός. Κατοικούν στις περιοχές Τραπεζούντας, Κερασούντος, Κοτυώρων (Ορντού) και στην περιοχή της Γεωργίας του Βατούμ. Στους Λαζούς ανήκουν και οι Οφίτες ή Οφλήδες, οι οποίοι εξισλαμίσθηκαν τον ΙΖ’ αιώνα και διατηρούν ακόμη έντονη την Ελληνική τους καταγωγή, έχοντες λανθάνουσα Ελληνική συνείδηση και ομιλούν ακόμη την Ελληνική. Το 1904, αριθμούσαν 120.000 άτομα. Σήμερα, υπολογίζονται σε τετραπλασίους.
  • ΜΕΣΟΧΑΛΔΗΝΟΙ: Κατοικούν στην Τραπεζούντα και το 1904 αριθμούσαν 80.000 άτομα. Είναι απόγονοι αρχαίων Ελλήνων:  των Χαλύβδων. Αν και χαρακτηρίζονται  μουσουλμάνοι, είναι κατ’ ουσία δίθρησκοι
  • ΣΑΥΝΝΟΙ: Αρχαίο Ελληνικό φύλο, μουσουλμανικού θρησκεύματος αλλά με πολλά στοιχεία της πανάρχαιας Ελληνοφρυγικής λατρείας. Στις αρχές του περασμένου αιώνος, ανήρχοντο σε 303.955 άτομα. Είχαν στενές και φιλικές σχέσεις με τους Έλληνες Ορθοδόξους του Πόντου.
  • ΚΟΛΧΟΙ: Είναι απόγονοι των Κόλχων, πανάρχαιου Ελληνικού φύλου του Καυκάσου.
  • ΑΒΑΣΚΟΙ (νυν Αμπχάζιοι): Αυτόχθων λαός που κατοικεί βόρεια της Κολχίδας.
  • ΓΙΟΥΡΟΥΚΟΙ: Κατοικούν σε 45 χωριά και ονομάζονται Τσεπνήδες στο βιλαέτι της Τραπεζούντας.
  • ΚΙΡΚΑΣΙΟΙ: Είναι η  φυλή των Τσερκέζων του Καυκάσου. Ισχυρίζονται ότι  συνδέονται φυλετικώς  με τους Αχαιούς του Καυκάσου και με  τους Σφακιανούς Κρήτες.  (τους Σφακιανούς μάλιστα), των οποίων έχουν το ευσταλές και το εύσωμο. Είναι Χριστιανοί και στις  αρχές του περασμένου αιώνος, οι Κιρκάσιοι του Καυκάσου ανήρχοντο σε 1.500.000 ψυχές και οι ομόφυλοί τους στην Μικρά Ασία, Κουρδιστάν, Αρμενία, Συρία, Μεσοποταμία  και Θράκη έφταναν τα  000 άτομα.
  • ΙΒΗΡΕΣ: Πρόκειται για τους Γεωργιανούς, αρχαιότατο πρωτοελληνικό φύλο.
  • ΙΣΑΥΡΟΙ : Οι Ίσαυροι πανάρχαιο πελασγικό φύλο κατοικούν στην οροσειρά του Ταύρου και ασχολούνται με τα άλογα  και τα όπλα και φημίζονται για τη φιλοξενία τους.
  • ΓΕΖΙΤΕΣ: Οι  Γεζίτες είναι διεσπαρμένοι στο Ιράκ, την Συρία και την Τουρκία. Στην Τουρκία, ζουν στο Κουρδιστάν, συγχέονται δε με τους «Κηζηλμπασήδες». Οι Γεζίτες είναι υπολείμματα Χριστιανικής αίρεσης.
  • ΚΑΠΠΑΔΟΚΕΣ: Η Καππαδοκία είναι μία εκτεταμένη χώρα της Μικράς Ασίας και υπήρξε επί σειρά αιώνων φρούριο και ακρόπολη του Ελληνισμού. Τα ήθη, οι παραδόσεις, τα άσματα των τελευταίων (στα οποία περιλαμβάνονται μέχρι και θούρια Αλεξάνδρων (Ισκεντέρ) και Βασιλέων (Κηράλ), ανάμνηση των πολέμων του Ηρακλείου, μαρτυρούν ότι δεν προέρχονται από Τούρκους ή Τουρανούς, αλλά από ένα μεγάλο Έθνος που ανέδειξε μεγάλους στρατηλάτες Βασιλείς.
  • ΔΕΡΒΙΣΗΔΕΣ: Αυτοί, υπήρξαν παραφυάδα του Ελληνικού χριστιανικού τάγματος των Ικετών Μοναχών. Είναι απόγονοι Νεστοριανών Ελλήνων και άλλων αιρετικών Ελλήνων. Οι Δερβίσηδες εξηγέρθησαν επανειλημμένως κατά της Οθωμανικής κυριαρχίας σε συνεννόηση  και συνεργασία πάντοτε με τους Έλληνες Χριστιανούς Ορθοδόξους.
  • ΠΙΣΙΔΕΣ: Πανάρχαιο πελασγικό – ελληνικό – φύλο,  λαός τραχύς και ορεσίβιος.
  • ΛΥΚΑΟΝΕΣ: κατέχουν το κέντρο της Μικράς Ασίας και κυριότερη πόλη τους είναι το Ικόνιο. Πανάρχαιο ελληνικό φύλο, όπως και οι Πισίδες.
  • ΒΙΘΥΝΟΙ: Προέρχονται  από τη Βόρειο Ελλάδα και είναι άγνωστο πότε βρέθηκαν στη Μικρά Ασία. Ήταν πάντως από τους τελευταίους Έλληνες που εξισλαμίσθηκαν βιαίως.
  • ΖΕΙΜΠΕΚΟΙ: Εξισλαμισμένοι Θράκες που χρησιμοποιήθηκαν από τους Τούρκους για τις στρατιωτικές ανάγκες της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Κατοικούν στο Αϊδίνιο.

Αυτά δεν τα προάγει η ελληνική προπαγάνδα αλλά τα πιστοποιεί η γερμανική επιστήμη, η οποία σε «ουδέτερους καιρούς» έχει μελετήσει σε βάθος το τουρκικό εθνοτικό μωσαϊκό…

Καλό δρόμο λοιπόν, προς τις στέπες της Μογγολίας…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may also like

Στον σημερινό κόσμο το κεφάλαιο κινείται, αλλά η εργασία παραμένει στάσιμη.

ι λεπτομέρειες του φορολογικού κώδικα δεν είναι ένα